لگو شرکت جهان فناور پیشرو ایلیا

شرکت دانش بنیان

جهان فناور پیشرو ایلیا

جوشکاری قوسی کم حرارت

این روش مانند جوشکاری لیزر دارای حرارت ورودی پایین و در حین جوشکاری دمای قطعه حداکثر تا 60 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

جوشکاری جرقه زنی ظریف

یک فرایند نوین برای پوشش دهی و لایه نشانی است، که می توان از این روش برای تعمیر و پر کردن عیوب سطحی با حرارت بسیار پایین استفاده کرد

جوشکاری لیزر

جوشکاری لیزر دارای حرارت ورودی بسیار کم و اثر جوش کوچک است و مناسب انواع قطعات کوچک و متوسط با تیراژ تولیدی بالا است .

جوشکاری پلاسما

فرایند روکش کاری پلاسما با استفاده از منبع حرارتی پلاسما و ذوب کردن پودر یا سیم امکان ایجاد لایه های روکشکاری ضخیم بر روی قطعات صنعتی را فراهم میکند
جوشکاری سرد

جوشکاری به طور عمده به دو دسته جوشکاری ذوبی و غیرذوبی طبقه‌بندی می‌شود. 

جوش ذوبی بیشتر برای جوش های گرم به کار رفته و در نوع جوش غیر ذوبی، روشی به نام جوش سرد وجود دارد. فرآیند روش جوشکاری سرد به انگلیسی Cold Welding یا گاهی Contact Welding برای اتصال قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می‌شود که نیازی به حرارت دادن ندارد.

در این شیوه فلز در فاز جامد باقی می‌ماند و اصلا ذوب نمی‌شود، بنابراین جوش سرد به عنوان یک فرآیند جوشکاری غیرذوبی در نظر گرفته می‌شود. در روش جوشکاری سرد، انرژی لازم برای اتصال فلز به شکل فشار انجام می‌شود. برخلاف جوشکاری ذوبی، مانند جوشکاری قوس الکتریکی و جوشکاری اصطکاکی، از آنجا که این روش بدون حرارت انجام شده و جوش سرد به حوضچه مذاب یا مایع نیز نیاز ندارد؛ به همین دلیل به آن جوشکاری سرد می‌گویند.

روش های جوشکاری سرد یا کم حرارتی هستند که جهت تعمیر و بازسازی قطعات با کمترین حرارت و اثر داغی استفاده می شوند؛ در این روش ها حداکثر دمای قطعه در حین جوشکاری 60 درجه سانتی گراد است.

  

شرکت جهان فناور پیشرو ایلیا، از روش های جوشکاری کم حرارت؛ از جمله جوشکاری ” جرقه زنی ظریف، جوشکاری قوسی کم حرارت، جوشکاری لیزر و جوشکاری پلاسما ” جهت بازسازی قطعات حساس صنعتی استفاده می کند.

 
جوشکاری سرد برای انواع الیاژها مانند؛
فولادها
استیل ها
چدن های داکتیل و خاکستری
الومنیوم ها 
الیاژهای پایه نیکل مانند اینکونل ها، مونل و نایمونیک ها 
این روش برش جوشکاری و روکش کاری الیاژهای تیتانیومی نیز بخوبی استفاده میشود.

مهمترین مزایای ” جوشکاری سرد ” نسبت به سایر روش های مرسوم جوشکاری عبارتند از:

 

1. ترمیم عیوب ناشی از خطای ماشینکاری مانند خراش و زیرسایز رفتگی بدون تابیدگی و رد داغی

2. ترمیم عیوب ناشی از ریخته گری و جوشکاری مانند مک و ترک بدون حرارت

در این روش” جوشکاری سرد ” تعمیر عیوب سطحی قطعات از جنس آلیاژهایی مانند انواع چدن ها، فولادهای ابزار، فولاد زنگ نزن، و سوپرآلیاژها بدون نیاز به پیش گرم و پس گرم و بدون ایجاد ترک امکان پذیر است.

پیمایش به بالا